dinsdag 3 mei 2011

Dag 10: 28 juni 2011

Vanochtend gaat al om 6.00 uur de wekker. Met wat moeite en nog wat moe staan we op en gaan even lekker buiten zitten wakker worden. Dan gaan we aan de slag, we douchen, kleden ons aan en pakken de koffers verder in.

Voor het ontbijt roosteren we het laatste brood en maken de jam op. Dan nog even de afwas doen en de vuilnis opruimen. De laatste dingen gaan in de koffers en dan zijn we klaar voor vertrek. We brengen de bagage naar de auto en dan loop ik nog even terug om de sleutels in het appartement te leggen en even na 7.30 uur rijden we dan richting vliegveld.

Even voor half 9 komen we bij het vliegveld aan en brengen de auto terug. We parkeren hem in het juiste vak, lopen naar het kantoortje en geven de sleutel af. Klaar is kees, het is hier wat dat betreft echt perfect geregeld.

We steken over en lopen de vertrekhal in, waar we onze bagage afgeven bij de Ryanair balie en nog even buiten gaan zitten. Dan gaan we door de douane, wat er ook heerlijk rustig en relaxt aan toe gaat hier, en lopen richting de boardinggates. We nemen plaats en wachten rustig tot het tijd is om te gaan boarden.

Om 10.00 uur beginnen ze met boarden en al gauw zijn we aan de beurt. In het midden van het vliegtuig vinden we nog een aantal lege rijen. We kiezen er een uit en wederom hebben we de rij helemaal voor onszelf.

Even voor half elf krijgen we te horen dat we nog even wachten op een passagier die problemen heeft met zijn paspoort en we moeten ook nog wachten op toestemming om op te stijgen. Uiteindelijk vertrekken we een kwartiertje te laat om 10.45 uur. Dit kwartiertje zullen we echter onderweg inhalen waardoor we gewoon op de verwachte tijd van 16.00 uur (Nederlandse tijd) zullen landen.

Tijdens de vlucht lezen we allebei een boek helemaal uit, waardoor de tijd best snel gaat. Voor we het weten is het dan ook al tijd om te landen.
Zodra we uit het vliegtuig stappen voelen we de hitte. Tjee, het is hier zo mogelijk nog warmer, maar ook benauwder, dan op Tenerife! We lopen het stuk naar de aankomsthal en wachten bij de bagageband op onze koffers. De band begint binnen 5 minuten te lopen en vrijwel meteen komen onze beide koffers. Dat gaat weer lekker snel! We lopen met onze bagage naar de auto, die op P2 staat en nog geen halfuur na landing zijn we al klaar om naar huis te rijden. Heerlijk, als alles zo snel en soepel gaat. We betalen de parkeerplek en gaan op weg.

De reis verloopt voorspoedig, alleen bij Urmond staan we even in de file, en om 18.00 uur zijn we weer thuis.
We zetten de koffers binnen, drinken wat en bellen onze ouders en gaan dan meteen boodschappen doen. Als we daarvan terug zijn pakken we de koffers uit en ruimen alles op en om 19.30 uur zijn we helemaal klaar en zit het er weer op en kunnen we weer terugkijken op een heerlijke vakantie!!